Hos Røsfeld IT er historien om computere og andre maskiner, der jævnligt forårsager forstyrrelser og problemer for det daglige arbejde, en, vi har hørt før. Bøvl med computere medfører ikke kun tidsspilde, men også irritation og ødelagt arbejdsglæde.
Plads til store forbedringer
Med en nedetid på 15 minutter dagligt for hver fjerde medarbejder, er tidsspildet årligt på 56 timer. Ifølge Avisen.dk svarer det tidsspilde til 13.500 kr. i tabt værdiskabelse pr. medarbejder, hvilket løber op i omtrent 9 milliarder kr. årligt, når det er en fjerdedel af den samlede arbejdsstyrke, der spilder 15 minutter om dagen på IT-problemer.
Der er med andre ord plads til store forbedringer.
Som virksomhed kan man håndtere sine IT-problemer på forskellige måder. Afhængigt af virksomhedens ’in house’-kompetencer og størrelse, kan en mulig løsning være at outsource driften af sin IT. Hos Røsfeld IT varetager vi netop driften af IT for andre virksomheder.
Hvornår skal man outsource driften af sin IT?
Outsourcing af IT-drift kan indebære forskellige elementer i en løbende serviceaftale. Hos Røsfeld IT tilpasser vi aftalerne i samarbejde med vores kunder, så de får lige præcis den service, som de har brug for. At outsource driften og vedligeholdelsen af sit IT er fx det oplagte valg, når virksomhedens størrelse ikke fordrer en dedikeret medarbejder på området.
Inden man tager nogen beslutninger, er det en god idé at overveje, på hvilke områder, der er behov for at få hjælp til driften. Er det printeren eller computerne, der volder problemer i hverdagen? Hvor meget kan/ vil I selv varetage driften af? Den slags afklaringer gør det nemmere at komme godt i gang med eventuel IT-outsourcing. Vores vurdering er, at IT outsourcing vil kunne give store besparelser og øget effektivitet i hverdagen hos rigtig mange virksomheder.
Hvad indebærer en IT-driftsaftale?
At få en IT-driftsaftale er ligesom at få en ægte, ekstern IT-afdeling, der kan det hele. Vi har mange flere forskellige kompetencer siddende, end din virksomhed nødvendigvis kan have til driften af bare jeres IT. Det betyder, at fra problem til problem kan vi vurdere, hvem der er bedste mand til jobbet.
Problemerne kan eksempelvis være:
- Langsomme computere
- Virus
- Printerproblemer
- Forældet software og manglende opdateringer
- Systemer, der ikke taler godt nok sammen
- Travlhed
- Manglende viden
Den slags løbende problemer skaber irritation hos de medarbejdere, der skal betjene maskinerne – fordi det ofte ligger uden for deres kompetenceområder og arbejdsopgaver at håndtere sådanne IT-problemer. Hos Røsfeld IT er det tværtimod vores spidskompetence at fejldiagnosticere og -udbedre IT-udstyr.
Læs mere om vores IT-kompetencer her
Det kan være svært at sætte tal på, præcis hvor meget den slags IT-problemer i hverdagen koster for din virksomhed – og derfor kan det også være svært at få et ordentlig overblik over, hvor store besparelser, der reelt er at hente.
Vores vurdering er, at der er mellem 20 – 40 % at spare. Den vurdering er bygget på de erfaringer, vi har fra vores mange forskellige kunder. For BJ Gear har vores aftale skabt en halvering af udgifterne til IT – og samtidig gjort dem mere forudsigelige.
Læs hele historien om BJ Gear og flere andre kundehistorier her