Som vi også kunne skrive om i et tidligere indlæg, så er computerproblemer skyld i en masse spildt arbejdstid. Det gælder også det bøvl, som mange virksomheder har med deres printere.

Har du tænkt over, hvor meget tid, der går med følgende:

  • Printere, der ikke virker som de skal?
  • Opdatering af printdrivere (og at finde ud af, at de udgør problemet)?
  • Bestilling og håndtering af blækpatroner eller toner?
  • Tilkaldelse af printerservice?
  • At oprette forbindelse til trådløse printere?

Disse og mange flere problemer med printere skaber frustration og tidsspilde i hverdagen – og hidtil har det ikke kunnet gøres ret meget nemmere. Men med moderne softwareteknologi findes der nogle gode og effektive løsninger.

Managed Print Services med smart software fra Xerox

Som Xerox Autoriseret Service Provider kan vi bruge markedets bedste software, der sætter os i stand til at modtage al den nødvendige information om en printers tilstand direkte i vores servicecenter. Når man taler om ”printdrift” og ”managed print services” (MPS), er det blevet en betydeligt bedre service, efter det er blevet muligt at installere denne software hos kunderne. Vi kan nemlig se vores kunders printeres helbredstilstand direkte hos os.

Hvad kan vi så bruge denne software til?

Med informationerne fra systemet kan vi reagere nemt og hurtigt, når vi modtager en fejlmeddelelse. Mange af problemerne kan endda løses gennem fjernsupport. Hvor man tidligere har skullet aflæse printerens tællertal og holde øje med forbrugsstofferne, er der gået en del tid med det – nu kan vi se, hvilke forbrugsstoffer, der er ved at være opbrugt, og dermed kan vi sende dem afsted i god tid, uden kunden skal gøre noget.

Fra vores servicecenter kan vi også:

  • Se printerens helbredstilstand
  • Diagnosticere ved fejl
  • Løse fejl gennem fjernsupport og telefonisk vejledning
  • Tage den rigtige reservedel med ved første servicebesøg

Alt dette sparer både vores kunder og os selv for en masse spildtid. Tidligere har vi ofte været nødt til at køre ud til vores kunder, for at finde ud af hvad der var galt med printeren. Nogle gange har løsningen været en simpel softwareopdatering – og det kan være svært at finde problemet via telefonen, når vores kunder beskriver problemerne.

Nu kan vi løse mange flere driftsstop hurtigt, uden kunden skal vente på servicebesøg. I de tilfælde, hvor der er brug for servicebesøg, kan vi de fleste gange have den rigtige reservedel med på første besøg. Alt i alt sparer vi hinanden for en hel masse tid, og printerne bliver mere produktive.

Vil du også spare tid i hverdagen?

Kan du nikke genkendende til nogle af de problemer, som vi ridser op? Så prøv at forhøre dig, om du har fået automatiseret printserviceaftalerne fra en autoriseret service provider. Vi har gjort det ved de fleste af vores kunder – og det virker.

Læs mere om managed print services her (MPS – printdriftaftale – printservice) eller muligheden for automatisk genbestilling af toner her.

Du kan selvfølgelig også bare ringe til os med det samme på 70 22 21 80 – eller bruge vores kontaktformular 🙂

    Vi sender vores folder om IT-sikkerhed til dig inden for få minutter.



    Se privatlivspolitikken her.